Slovenščina kot učno načelo
- učni jezik v Sloveniji je slovenščina
- uporaba slovanščine je tako pogoj za razvoj učenčevih govornih in pisnih sposobnosti
- pomeni, da so za otrokov razvoj in za oblikovanje njegovega posebnega odnosa do slovenskega jezika kot državnega jezika in temeljne prvine narodne identite, ter do maternega jezika kot sredstva prvotnega spoznavanja, doživljanja in vrednotenja sveta odgovorni pedagoški delavci
“Jezik kot sredstvo sporazumevanja pri pouku (tj. kot učni jezik) je torej enako
pomem ben kakor jezik kot predmet spoznavanja (tj. kot učni predmet), in to ne le
zaradi boljše jezikovne kulture učencev v normativnem smislu (prim. poudarjanje
pomena govornega zgleda učitelja), tem več predvsem zaradi uspešnejšega
sporazumevanja (do mnogih nesporazumov med učiteljem in učencem namreč pogosto
prihaja ravno zaradi neustrezno izbranega oz. razumljenega sporočila).” Jezik je
predmet sporazumevanja, je učni jezik in predmet spoznavanja, je učni predmet. (Ivšek, 1994)
Ivšek, Milena. "Slovenščina kot živ jezik v šoli." Traditiones (Ljubljana) (1994) 23 (1994), str.285-296. <http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-Q82OMISQ>
Ni komentarjev: